Виховна мета сучасного освітнього процесу не тільки надати школярам ґрунтовні знання з різних предметів, а й сформувати необхідні життєві компетентності, виховати громадянина-патріота, інтелектуально розвинену, духовно і моральну зрілу особистість, готову протистояти викликам глобалізації життя.
Основні орієнтири виховання здобувачів освіти – це система загальнокультурних і національних цінностей та відповідна сукупність соціально-значущих якостей особистості, що характеризують її ставлення до держави і суспільства, інших людей, природи, праці, мистецтва та самого себе.
Мета виховної роботи: формування морально-духовної, життєво компетентної особистості, здатної до саморозвитку та самовиховання, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал.
Основні принципи виховання:
- принцип національної спрямованості;
- культуровідповідальності;
- цілісності;
- акмеологічний;
- суб’єкт-суб’єктної взаємодії;
- адекватності виховання до психологічних умов розвитку особистості;
- особистісної орієнтації;
- превентивності;
- технологізації.